25 september 2020

Persbericht: 89% van het frituurvet in de horeca is vloeibaar Blijvende groei in gebruik van vloeibaar frituurvet in cafetaria’s

Vandaag is de Campagne Verantwoord Frituren met een persbericht gekomen waarin melding wordt gemaakt van het feit het gebruik van vloeibaar frituurvet in de horeca in 15 jaar tijd is gestegen van 51% tot 89% in 2019. Sinds de start van de Campagne Verantwoord Frituren in 2004 is het overgrote deel van de cafetaria’s in Nederland overgestapt van vast naar vloeibaar frituurvet. Dat is een belangrijk resultaat want vloeibaar frituurvet is gezonder dan vast frituurvet doordat ze vooral onverzadigde vetzuren bevatten die helpen een normaal cholesterolgehalte te behouden.

Klik hier om het persbericht te lezen dat de Campagne uitbracht.

 

MVO is samen met Koninklijke Horeca Nederland (KHN) initiatiefnemer van de campagne. Zij hebben zich de afgelopen jaren samen met fabrikanten van merken en huismerken ingespannen om het gebruik van vloeibaar frituurvet onder de aandacht te brengen van cafetariaondernemers. Deelnemende cafetaria’s zijn herkenbaar aan de deursticker of aan het gevelschildje en staan vermeld op de website www.friturenindehoreca.nl.

 

Laatst gewijzigd: 25 september 2020